Äntligen! Nu har jag fått svar på mitt senaste (förhoppningsvis sista) mejl till Webhallen. Efter det att jag försökt att ringa dem mejlade jag. Att ringa var också en erfarenhet. Jag har försökt att ringa ett par gånger innan mejlandet. Jag hamnade i samtalskö varje försök. ”Du har nummer 43 i kön”……. Vem har lust att sitta i en kö med 42 personer före? Jag väntade och väntade men gav upp efter ca 20 minuter då jag var nummer 40 i kön. Alltså mejlade jag till Webhallens kundtjänst i stället.

Ännu ett beklagande efter lång svarstid
Inte nog med att de svarar efter mycket lång tid, de har strulat till det med återbetalningen också. Jag har varit en ganska stadig (och bra kund) hos Webhallen men det är slut med det nu. Andra nätinköp, där jag behövt returnera varor, har behandlats mycket snabbt och korretk. Återbetalning har kommit efter endast några dagar helt utan problem. Det har till exempel rört sig om leverans från Nederländerna.
Jag ser det som ett smärre under att returen nu förefaller vara avklarad och att pengarna ska finnas på mitt konto inom några dagar. Håll tummarna!
Tack och lov att jag ännu inte behövt returnera något jag köpt på nätet, men bra att det verkar vara smidigt i de flesta fall.
GillaGillad av 1 person
Så krångligt! På jobbet har chefen väntat på en till dörren leverans. De skulle komma först onsdag, sen ändrades det till igår. Idag fick han sms att det fanns att hämta ut i affären en halvmil bort. De hade inte kunnat leverera hemma. De var hemma hela dagen! Har betalt 149kr i hemkörning. Uselt!!!
GillaGillad av 1 person
Det är riktigt illa när man gör sådana missar. Det har hänt oss flera gånger att vi varit hemma men leveransen gått till ett utlämningsställe.
Har man betalat extra för hemleverans ska hemkörningsavgiften självklart återbetalas.
GillaGillad av 1 person
Det kan man tycka…
GillaGilla
Just Webbhallen har vi aldrig haft några problem med, men Elgiganten… 👿
GillaGilla
Samma dag som meddelandet om att återbetalningen var på gång kom pengrna in på kontot. Efter en MÅNAD!
GillaGilla
Men hurra och äntligen!
GillaGillad av 1 person
Det bästa för oss är att vi kan utnyttja fakturabetalning hos Klarna och när det blivit fel – fattas varor kommer ofördröjligen en ny reviderad faktura. Vi har fått hjälp via COOP-s hemsideleverans-mail. Telefonkotakten är skrämmande dålig, motsvarar dina egna upplevelser.
GillaGilla